Monday, June 1, 2009

Welcome to this journey called life.

Apa yang aku persoal kan sekarang adalah kenapa aku boleh terjerumus dalam masalah konflik sekarang ni,macam kelakar pon ada.
Ya ya kita tak ada hak persoal kan Tuhan.Tapi aku manusia biasa,mesti mempunyai perasaan memberontak dan marah pada mulanya.Tapi sekarang tidak lagi

Ada dua pilihan dalam hidup ni iaitu dapat apa yang kita nak,dan takdapat apa yang kita nak.we have no choice dan perlu menerima salah satu keputusan .
Ini semua perjalanan hidup,jika takda rasa sakit dan payah mungkin kita akan mula lupa diri dan terus leka dengan nikmat yang semua nya palsu semata-mata ni.
We must acknowledge life is difficult.Tak ada benda yang senang untuk menjadi senang dikemudian hari.

Kadang-kadang aku cuba nak rewind masa yang dah lalu.
Cuba kalau aku tak jumpa or jadi anti-social macam dulu,mesti benda ni takjadi kan?Cuba kalau tak spend time dengan awak haritu.Mesti cerita ni takjadi.Bagi orang lain mungkin normal bila diri dijadikan macam patung pasar malam yang harga rm5.50 ,bila dah bosan buang beli baru.Ala macam orang-orang "urban" kata inilah dinamakan scandal.Tapi aku tak.
1,2,3 go . . .:P

Tapi ni semua kehendak yang DiAtas.
Dia yang mengatur semua ni.Mungkin ini dikatakan persinggahan hidup.Kalau life aku flat je takda sakit or sedih bosan jugak ye dak?Mungkin Dia nak aku rasa pahit-masam hidup ni.ok sekarang aku rasa masam campur payau sikit.
Macam movie lah orang kata ,kalau takda action or konflik dalam filem tu takda siapa nak tengok filem tu kan?

heh dah bosan aah entri asyik nak gloomy je lately kan.ok lepas ni i cerita pasal masak-masak pulak ye nok?hihi

1 comment: