Tuesday, June 9, 2009

Lawas dah.

tengok perut saya.dah macam benggali roti

Masa kecik-kecik dulu ibu kata aku manja dengan Ayah(arwah atok),sebab lepas abah meninggal dia yang ganti abah.Ibu terpaksa berasing tido dengan aku dari umur 10bulan.Even nak menetek pon ayah sanggup bangun tengah malam kat bilik ibu,lepas tu balik ke bilik dia balik.Ibu kata kening aku macam ayah.Ada tanduk kat kening.nampak macam xmen kan?
Dulu aku macam besar kepala,kalau ayah keluar pegi mana-mana aku mesti kirim barang minimum 2barang.Kalau orang beli makanan aku akan gigit semua makanan nak rasa setiap satu.Kalau takbagi menangiss.So orang kena bagi sebab kalau takbagi ayah marah.eeeei manja bodoh nya.haha.
Masa kecik aku taiko diantara semua sedara .Sebab orang takboleh bagi aku menangis.Nanti ayah marah.HAHA.Bila time nak popoo,ibu kata aku selalu menangis sebab selalu sembelit.Dah macam penyakit ibu kata sebab setiap kali buang air besar menangis.Penah sekali makcik aku cucikan popo aku kat toileet then aku menangis bagai nak gila,bila ayah dengar je habis pintu toilet dia pecah kan sebab ingat aku kene dera padahal menangis sebab taik tanak keluar.HAHA.
Time kecik dulu orang suka panggil aku embam,sebab bulat tembam dengan tak berbaju asyik dengan pampers ke hulu ke hilir.Hari-hari aku mesti sarapan 2biji telur setengah masak dengan air soya bean.hamek mana tak bulat!
Tapi benda ni taklama.Bila umur dah 3tahun.Ayah lak meninggal.Masa tu aku mula hidup dengan family and adik beradik sewel ni macam biasa.

Cuba bayangkan kalau aku berterusan dimanja kan macam tu? eeeei mesti macam nak pijak je kan?hahaha.Tapi sekarang tak lagi,popo taknangis dah tau.Dah senang je lawas.LOL.

1 comment:

  1. memang indah jika hidup boleh dipilih stage yang sebelumnya dari sekarang........

    ReplyDelete